IT-nedbrud, tab af data
Situation
Ved it-nedbrud forstås en situation, hvor flere kommunale institutioner eller hele systemer er utilgængelige i en længere periode (f.eks. ingen forbindelse til internet). Det er ikke muligt at tilgå eller udskrive f.eks. elektronisk dokumentation, registrering af børn mv.
Alarmering
Ved it-nedbrud på skoler, institutioner eller sektioner kontaktes it-afdelingen på telefon 96117350. Udenfor åbningstid kan nærmeste leder kontakte it-chef, –driftsleder eller –serviceleder.
Opgaver
Afsøg, hvis muligt, andre kommunikationskanaler.
Kontakt
Helle Støve
Direktør
Tlf.: 2917 3432
Peter Fogde Mikkelsen
Skole- og Rådgivningschef
Tlf.: 2180 3371
Marianne Rahbek
Dagtilbuds- og børnesundhedschef
Tlf.: 4157 1881
Eigil Jensen
Børne- og Familiechef
Tlf.: 2544 1328
Handling
- Skab overblik over situationen.
- Oprethold et beredskab, der sikrer, at flest mulige opgaver kan løses.
- Prioriter ressourcerne således, at børn og unge med særlige behov får den fornødne hjælp. Jf. evt. lokal beredskabsplan.
Ledelse og organisation
Den lokale leder aftaler med nærmeste leder, hvordan der arbejdes videre uden brug af it.
Ved it-nedbrud som truer kritiske leverancer, f.eks. fremmødekontrol, medicinhåndtering, personlige data mv., orienteres B&U's interne krisestyringsorganisation
Kommunikation
Den lokale leder varetager information og kommunikation til ansatte, forældre og samarbejdspartnere.
It-afdelingen sørger for information til de berørte enheder.
Kontaktoplysninger
Nærmeste leder kontaktes.
Oprettelse/revision
Denne indsatsplan er udarbejdet af arbejdsmiljøkonsulent Erik Carstensen og konsulent Kariann Keseler.
Godkendt af B&U's chefgruppe den 1. september 2020.
Revideret september 2021.