IT-nedbrud, tab af data

Situation

Ved it-nedbrud forstås en situation, hvor flere kommunale institutioner eller hele systemer er utilgængelige i en længere periode (f.eks. ingen forbindelse til internet). Det er ikke muligt at tilgå eller udskrive f.eks. elektronisk dokumentation, registrering af børn mv.

Alarmering

Ved it-nedbrud på skoler, institutioner eller sektioner kontaktes it-afdelingen på telefon 96117350. Udenfor åbningstid kan nærmeste leder kontakte it-chef, –driftsleder eller –serviceleder.

Opgaver

Afsøg, hvis muligt, andre kommunikationskanaler.

Handling

  1. Skab overblik over situationen.
  2. Oprethold et beredskab, der sikrer, at flest mulige opgaver kan løses.
  3. Prioriter ressourcerne således, at børn og unge med særlige behov får den fornødne hjælp. Jf. evt. lokal beredskabsplan.

Ledelse og organisation

Den lokale leder aftaler med nærmeste leder, hvordan der arbejdes videre uden brug af it. 

Ved it-nedbrud som truer kritiske leverancer, f.eks. fremmødekontrol, medicinhåndtering, personlige data mv., orienteres B&U's interne krisestyringsorganisation.

Kommunikation

Den lokale leder varetager information og kommunikation til ansatte, forældre og samarbejdspartnere.
It-afdelingen sørger for information til de berørte enheder.

Kontaktoplysninger

Nærmeste leder kontaktes.

Oprettelse/revision

Denne indsatsplan er udarbejdet af arbejdsmiljøkonsulent Erik Carstensen og konsulent Kariann Keseler.
Godkendt af B&U's chefgruppe den 29. oktober 2018.

 

keyboard_arrow_up