Rygtedannelse
Situation
En ansat udsættes for berettiget eller uberettiget mistanke om uhensigtsmæssig adfærd.
Alarmering
Nærmeste leder orienteres af den pågældende selv eller andre, som bliver opmærksomme på situationen.
Opgaver
- Tage vare på alle involverede
- Standse rygtedannelsen.
Kontakt
Helle Støve
Direktør
Tlf.: 2917 3432
Peter Fogde Mikkelsen
Skole- og Rådgivningschef
Tlf.: 2180 3371
Marianne Rahbek
Dagtilbuds- og børnesundhedschef
Tlf.: 4157 1881
Eigil Jensen
Børne- og Familiechef
Tlf.: 2544 1328
Handling
Den lokale leder tager kontakt til nærmeste leder.
Ledelse og organisation
Krisestab
Orientering af B&U's interne krisestyringsorganisation
Mødested
Kriselederen meddeler i sin indkaldelse, hvor staben skal mødes.
Indkaldelse og kontakt
Indkaldelse og kommunikation til krisestaben sker via telefon, indtil man er fysisk samlet. Overvej Skype og telefonmøder, hvis man ikke kan samles hurtigt.
Kommunikation
Kriselederen
Informerer nærmeste leder.
Ansvarlig for involverede personer
Vurderer i samarbejde med den kommunikationsansvarlige evt. information til ansatte og forældre.
Ansvarlig for log og dokumentation
Udarbejder notat, som beskriver forløbet og sender det til kriselederen.
Ansvarlig for kommunikation
Håndterer presse, web og intranet samt andre tekster til involverede.
Evt. andre vigtige opmærksomhedspunkter
Nærmeste leder skal være opmærksom på den mere langsigtede virkning af hændelsen hos børnene og de ansatte.
Kontaktoplysninger
Nærmeste leder kontaktes.
Oprettelse/revision
Denne indsatsplan er udarbejdet af arbejdsmiljøkonsulent Erik Carstensen og konsulent Kariann Keseler.
Godkendt af B&U's chefgruppe den 1. september 2020.
Revideret september 2021.